5 Sebab Kenapa Susu Fernleaf Menjadi Pilihan Seisi Keluarga


October 12, 2018
Bila sebut Susu Fernleaf tentu sudah tergambar dalam pemikiran kita iaitu susu dari New Zealand dan logonya adalah warna hijau kuning. Lisa pun tak terlepas untuk ada pemikiran sebegitu rupa, maklumlah susu fernleaf ni dilahirkan sebelum Lisa lahir iaitu sejak 1893 lagi. Suka Lisa nak berkongsi dengan anda tentang serba sedikit mengenai latar belakang dan kebaikan susu fernleaf. Mungkin sebelum ini, anda hanya minum sahaja tapi tidak kenal lebih lanjut mengenai susu yang sudah ada dipasaran selama 140 tahun sehinggakan susu fernleaf ini diiktiraf sebagai pakar tenusu.




5 Sebab Kenapa Susu Fernleaf Menjadi Pilihan Seisi Keluarga 


Mengandungi Nutrien Baik Untuk Badan

Di Fernleaf, lembu tenusu merupakan tunjang dalam industri tenusu dan peladang mereka menjaga lembu tenusu ini penuh dedikasi dengan cara memberikan kebebasan kepada lembu untuk meragut padang rumput yang subur. Oleh itu, lembu tenusu ini dapat menghasilkan susu yang kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan oleh tubuh badan. Ia juga mengandungi banyak nutrien penting seperti protein yang berkualiti tinggi, vitamin A dan juga vitamin D.

Menghasilkan Susu Berkhasiat Yang Berkualiti Tinggi

Di New Zealand, ia mempunyai tanah yang subur, kadar hujannya yang baik dan cahaya matahari yang banyak mennyebabkan ia menjadi salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu. Untuk pengetahuan anda, New Zealand merupakan salah satu negara yang lembu tenusu dapat meragut rumput secara bebas tanpa terkurung dalam kandang di mana rumput tersebut adalah berkualiti tinggi maka lembu tenusu ini dapat menghasilkan susu berkhasiat yang berkualiti tinggi. Dengan menghabiskan 90% masa untuk meragut rumput secara bebas pada hari yang cerah, lembu tenusu ini mendapat kandungan vitamin D secara sihat. Sebab itulah, ia menghasilkan susu pada tahap vitamin D yang lebih tinggi. berbanding lembu tenusu yang sering terkurung di dalam kandang.

Menghasilkan Susu Secara Semula jadi 

Apabila lembu tenusu ini memakan rumput yang berkualiti tinggi,mendapat iklim yang seleasa, udara dan air yang bersih maka lembu tenusu ini dapat menghasilakan susu secara semula jadi tanpa memerlukan sebarang bentuk penggalak susu.

Pakar Tenusu

Seperti Lisa katakan di atas, susu Fernleaf ini sudah berada di pasaran sejak 1893 bermaksud mereka sudah ada pengalaman lebih daripada 140 tahun dalam bidang perladangan tenusu. Pengiktirafan pakar tenusu bukanlah mudah untuk mendapatkannya, melainkan mereka betul-betul menjaga kualiti pengeluaran susu tersebut. Dari peladang yang berdedikasi untuk memastikan kualiti tertinggi pada setiap peringkat pengeluaran susu bermula daripada air yang bersih,rumput yang berkualiti tinggi sehinggalah produk sedia untuk diedarkan kepada pengguna.


100% Mmmmm

Dengan 100% susu fernleaf diperbuat dari New Zealand, membuatkannya 100% Mmmmmm sangat sedap. Tambahan pula, ia didatangkan dengan perisa susu coklat menyebabkan kanak-kanak sangat menggemarinya termasuklah anak Lisa. Lihat gambar di bawah, betapa Fareeq amat menggemari susu fernleaf ini.





Bagi Lisa, susu fernleaf ini sangat sesuai untuk seisi keluarga, tidak kiralah tua atau muda kerana nutrien yang dibekalkan kepada tubuh badan kita sangat bagus untuk perkembangan kesihatan. Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat kepada anda yang sedang mencari susu terbaik untuk seisi keluarga.



1 comment:

Powered by Blogger.