Cara Meningkatkan Metabolisme Badan


March 12, 2016
Metabolisme berasal dari perkataan Yunani di mana bermaksud perubahan. Ia adalah jumlah tenaga atau kalori yang dibakar oleh tubuh untuk mengekalkan fungsi setiap asas tubuh kita. Tubuh kita sentiasa membakar kalori setiap saat walaupun ketika kita sedang tidur,membuat keja rumah,berehat atau pun bersukan. Seperti kenderaan yang memerlukan minyak bagi kenderaan tersebut berjalan. Metabolisme boleh diibaratkan mesin yang membantu menguruskan pembakaran minyak bagi kenderaan tersebut berjalan begitu juga badan kita.

Cara meningkatkan metabolisme badan adalah:

  1. Minum air secukupnya dan mengikut keperluan badan. Sekurang-kurangnya 8 gelas sehari iaitu bersamaan 2 litre.
  2. Makan makanan yang seimbang mengikut piramid makanan. Lebihkan makanan yang berbentuk protin dan fiber. Dinasihatkan jangan terus potong makanan karbohidrat kerana ia juga penting untuk badan.
  3. Tidur yang cukup. iaitu 5 hingga ke 7 jam sehari. Mengiku pengalaman client Lisa, mereka yang sukar turun berat badan walaupun sudah mengamalkan diet yang seimbang tetapi tidak cukup tidur maka mereka susah nak meningkatkan metabolisme badan.
  4. Weight Training. Contohnya,korang boleh gunakan dumbell atau aktiviti tentang angakt berat. di gym, banyak aktiviti weight training yang boleh korang buat.
  5. Teh herbalife juga boleh meningkatkan metabolisme badan korang. Macam Lisa sangat tiada masa untuk pergi ke gym mahupun outdoor activities. Teh herbalife sebagai peneman ke mana-mana sahaja.
  6. TC formula Herbalife merupakan ramai favourite client Lisa yang sedang dalam program turun berat sebab mereka dapat bezakan metabolisme badan mereka.

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiaognis,merawat atau menyembuh penyakit

*Produk ini tidak bertujuan untuk mendiaognis,merawat atau menyembuh penyakit


Anda mahu: 

TURUN BERAT BADAN 5-30KG
NAIK BERAT BADAN 5-15KG
SARAPAN IDEAL DAN BERNUTRISI
MENINGKATKAN STAMINA SUKAN
MENCANTIKKAN KULIT
MENINGKATKAN TENAGA 


HUBUNGI LISA SEKARANG DI TALIAN 0193749822



Apa yang anda dapat apabila memulakan program ini?



*Pelan pemakanan 
*Senaman dan home workout guideline
*Personal coach
*Tips-tips kesihatan dan fitness
*Tips mempercepatkan lagi untuk reach your health and fitness goal.
*Analisa lemak dan umur dalaman

Also looking for junior coach and earn extra income



No comments:

Powered by Blogger.