Kenapa perlu pilih shake herbalife sebagai sarapan?


September 17, 2015
Ramai yang bertanya-tanya kenapa perlu pilih shake herbalife sebagai sarapan pagi? kenapa tak nasi lemak? roti canai? kuih muih yang beraneka jenis ? kenapa tidak lempeng dicicah dengan sambal tumis?



Jom audit sebentar tentang kenapa kita perlu bersarapan?

1) Memberi tenaga. Sepanjang hari, kita akan buat aktiviti harian maka untuk buat aktiviti tersebut kita perlukan tenaga yang mencukupi. dengan bersarapan pagi, kita akn lebih bertenaga dan tidak akn mudah letih dan rasa lapar.

2) Menjaga Berat badan. Bila kita bersarapan pagi, ia dapat meningkatkan metabolisme badan. Maka ia akan membantu mengawal berat badan.

3) Badan perlu nutrisi dan vitamin. Untuk mengekalkan kesihatan badan, kita perlu berikan makanan yg mengandungi nutrisi dan vitamin yang seimbang untuk badan.

4) Menajamkan kemampuan otak.

Jadi, kenapa kita perlu pilih shake herbalife sebagai sarapan pagi?


  • Sedap. Didatangkan dengan 5 perisa, coklat, vanila, strawberry,tropical fruit dan capucino. Boleh dicampur dengan bahan-bahan tambahan seperti buahan, jus, kurma, oat dan sebagainya.
  • Mempunyai nutrisi dan vitamin. 
  • Rendah kalori. dalam 90 hingga 120 kal per intake. 
  • Low Glycemic Index
  • Kenyang
  • Senang dibuat. untuk orang yang bekerja dan tiada masa, shake herbalife sangat mudah untuk disediakan.
  • Diformulasikan oleh doctor.
Di sini, aku nak berkongsi dengan anda tentang shake herbalife yang aku sudah makan selama 4 tahun. Ini antara penglaman dalam kehidupan yang tak akan aku lupakan, kerana shake herbalife memberikan aku lebih bertenaga dan lebih ceria setiap pagi. semasa aku mengandung pun aku masih jadikan shake ini sebagai sarapan pagi kerana ia selamat untuk ibu mengandung serta bayi. Aku tak perlu masak untuk sediakan sarapan, hanya blend sahaja. Dah siap dan tersedia untuk suami tercinta sebelum dia pergi kerja. Disebabkan aku ni adalah penggemar nescafe yang tegar makanya aku menggantikan nescafe dengan shake capucino and i lose 8kg, hanya dengan capucino mix soy rich. 

Lately ni ramai pula yang tegur pasal kulit dan gaya kesihatan aku. Tiada rahsia pun, melainkan sarapan pagi dengan shake herbalife. Ye lah, secara logik akal jika kita beri makanan yang tdiak elok kepada badan maka, resultnya pun tidak begitu baik dan jika beri makanan yang baik dan sihat , maka badan kita pun akan bertindak secara baik. When people ask me, why until now i still taking herbalife shake? i ask them, " why not? why must we stop taking herbalife shake? ia adalah makanan gantian dan ia bukan supplement. Selagi hidup kita, ada istilah sarapan, insyaALLAH selagi itu sarapan saya adalah shake herbalife. 






Disclaimer: Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis,merawat atau mencegah penyakit.









No comments:

Powered by Blogger.