3 cara mudah minum air 2-4litre sehari


May 12, 2015
Assalamualaikum w.b.t

Selamat pagi semua...

Dah bape litre anda minum hari ni setakat pukul 10.30 pagi ni?

Alhamdulillah saya dah minum 2 litre dah.

Ramai yg tanya aku macam mana boleh minum sampai 3 hingga 5 litre sehari, sedangkan nak minum 1 litre air pun payah yg amat. So aku kat sini nak share sikit macam mana aku buat dengan cara yang mudah.

1. Firstly, target hari ni nak minum bape litre sehari. If lets say kita target 2 litre then fix kan untuk seminggu dulu. Biar bermula dari bawah tapi konsisten compared to jump terus nak sampai 5litre, itu lagi payah.

2. Bila dah ada target, make sure korang da beli botol air yang mudah dibawa ke mana2 dan ada sukatan. If guna cawan, tak praktikal sangat and kita tak tahu bape litre dah kita minum.

3. Bila dah ada target dan botol air, then bermulalah journey kita untuk complete the mission. Korang semua mesti bangun subuh dalam area 6 0r 6.30 pg kan? So, after solat subuh,make sure terus je minum air dalam 500ml, dan after breakfast another 500ml lg. if lets say kita nak minum 2litre sehari, pastikan dari pukul 6pg until 12 tengahari , korang dah complete minum 1litre water. Seterusnya, dari 12 tengari sampai 6 petang another 1 litre. Done For 2litre. Bila malam just minum air bila haus sahaja so tak la kacau waktu tidur kita untuk asyik pergi toilet.

Ha simple kan. practice make perfect. Ada juga customer aku pernah tanya dan rasa takut bila minum air banyak. Dan kebetulan that time,aku dengar ceramah kat ikim pasal kepentingan air. Dan doktor tu cakap, berapa banyak kita dengar orang meninggal disebabkan orang kurang minum air dan dehydrate, dan da tak kita dengar orang meninggal disebabkan minum air yg banyak. Oleh itu, kita perlu minum mengikut keperluan badan, setiap 25kg perlukan 1 litre air. Korang boleh kira sekarang how many litre your body needs to drink.

Ini aku sertakan beberapa artikel yang boleh buat mata korang terbuka luas... Hehe








Aku ni memang guna botol air herbalife sebab mudah untuk minum air tea herbalife dan air kosong.

Jika anda serius untuk turun atau naik berat boleh hubungi saya, lisa sebagai coach anda
0193749822



No comments:

Powered by Blogger.