Tips Kempiskan Perut


November 02, 2016
Assamualaikum w.b.t

Hari ni rasa excited sangat Lisa nak share dengan mommies semua yang nak kempiskan perut. Kenapa Lisa tujukan kepada mommies? Almaklum, kebanyakan mommies mempunyai cabaran yang lebih kurang selepas bersalin terutamanya cabaran nak kempiskan perut. Banyak dah guna produk dan cara untuk kempiskan perut tapi await la ketegaq sangat lemak kat perut ni nak dibuang selepas bersalin.

Sebenarnya, untuk kempiskan perut tidaklah susah jika mommies tahu cara yang betul untuk kempiskan perut dan cara mengekalkan kekempisan perut. Ayat macam hiperbola, tapi ia adalah benar. 

Mengikut pengalaman Lisa, selepas melahirkan Ameer Fareeq, alhamdulillah perut dapat dikempiskan dengan dalam masa yang singkat sebab dengan berbekalkan ilmu yang ada Lisa practice dan amalkan.

Ha!!!! Mesti mommies nak tanya macam mana Lisa buat untuk cepat kempiskan perut dan turun berat sampaikan 20kg.

Ini adalah Tips Kempiskan Perut yang Lisa buat dan amalkan sehingga sekarang. Untuk sihat kita perlu buat amalan harian yang berterusan dan tiada due date untuk menjadi sihat. 

Frankly speaking, Lisa bukanlah rajin sangat untuk buat exercise sehingga 2 atau 3 jam, kerana nak uruskan rutin harian namun Lisa boleh kempiskan perut dengan cara yang mudah.



Sedikit Disclaimer: 
*Untuk anda yang perlu turun 10 hingga 20kg, anda perlu turun berat badan terlebih dahulu dan loss fat. Kemudian barulah fokus kepada perut kempis.
*Ini adalah cara Lisa untuk kempiskan perut. Setiap hasil individu adalah berbeza-beza.




1) Bangun pagi, minum air kosong dicampur dengan aloe vera herbalife. Dalam 400ml air. Aloe vera herbalife baik untuk digestion system dan cleansing our body. (*product is not intended to cure/diagnose any diseases).



Botol air kesayangan Lisa, yang memang Lisa akan letak aloe vera herbalife dan selepas itu letak teh herbalife.




2) Pastikan minum air kosong 2 hingga 3 litre sehari. Ikut pengalaman, Lisa akan ambil 1 litre air kosong dan 1 litre teh herbalife. Atau pun 2 litre air kosong dan 2 litre teh herbalife. Air sangat penting untuk badan dan tambahan pula Lisa menyusukan Fareeq. Kandungan air perlu banyak. Teh herbalife membantu badan Lisa untuk beri tenaga dan bakar lemak.



kepentingan air



3) Lisa akan pastikan, 5 kali makan iaitu 2 kali snacking dan 3 kali makanan utama. Walaupun 5 kali makan, Lisa masih boleh turun berat dan pada masa yang sama dah start nampak perut makin kempis.


Jadual makanan dan kalori harian. Inilah bezanya jika kita ikut program herbalife dan tidak ikut. Walupun kalori rendah harian tapi Lisa rasa kenyang dan bertenaga.



4) Untuk sarapan pagi dan makan malam, sebenarnya kita disarankan mengambil MAKANAN RENDAH KALORI , TINGGI NUTRISI, LENGKAP PROTIN, MAKRONUTRIEN SEIMBANG. Sebab itulah, Lisa pilih shake herbalife sebagai makanan gantian. Mudah dibuat.


Shake herbalife



Disclaimer to avoid confusion:
*Consumers who use Herbalife Formula 1 twice per day as part of a healthy lifestyle can generally expect to lose around 0.5 to 1 pound per week. Participants in a 12-week, single-blind, study used Formula 1 twice per day (once as a meal and once as a snack) with a reduced calorie diet and a goal of 30 minutes of exercise per day. Participants followed either a high protein diet or a standard protein diet. Participants in both groups lost about 8.5 pounds. 
*Product result is not typical. Individual result may vary.
*All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 
*This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. 



5) Senaman. Untuk 3 bulan pertama, Lisa tak buat apa-apa senaman tapi bulan keempat barulah Lisa buat senaman homeworkout iaitu fokus untuk perut dahulu. So, alhamdulillah Lisa dapat maintain kempiskan perut ni sejak lahirkan Ameer Fareeq sehingga sekarang. Kini, Fareeq pun nak masuk umur 2 tahun pada 27 November 2016.




Ada yang kata susahnya nak kempiskan perut selepas bersalin tapi jika ada orang lain boleh kempiskan perut selepas bersalin mengapa diri kita tidak boleh. Perbezaannya, mereka tak nak bertangguh dan mereka konsisten lakukan  dan yang penting mereka SERIUS NAK BERUBAH. Sebagai seorang ibu, saya sarankan dan mengajak semua mommies SERIUS UNTUK BERUBAH menjadi lebih sihat dan turun berat badan.


Makanya, jika ada mommies di sini yang nak berubah dan ingin mendapatkan Herbalife serta Coaching direct dari saya, COACH LISA boleh lah hubungi 0129232202


No comments:

Powered by Blogger.