Pengalaman Menggunakan Maternity Belt Dari Mamaway


November 12, 2018
Sebenarnya, Lisa pernah mengalami keguguran semasa anak kedua pada awal tahun 2018. Masa itu, Lisa dan suami serta anak sulung kami pergi travel ke Dubai untuk menyambut hari ulang tahun perkahwinan kami yang ke empat. Dua hari sebelum kami fly ke Dubai, Lisa baru tahu yang Lisa sedang mengandung dan kandungan masa tu berusia 7 minggu. Semasa naik flight dan sepanjang Lisa travel di Dubai, memang banyak kali berlaku hentakan dan Lisa juga tak pakai apa-apa maternity belt ketika itu, sebab tidak terfikir perkara buruk akan berlaku apabila kita tiada support di perut dan pada masa yang sama kedaan badan sangat penat.


Bila sampai di hotel, banyak sangat darah keluar dan balik sahaja dari Dubai baru Lisa pergi ke hospital untuk cek kandungan. Allah lebih sayang anak kedua kami. Lisa alami keguguran ketika bayi dalam kandungan berusia 7 minggu lebih. Itu memang menjadi pengajaran buat lisa dan suami supaya lebih berhati-hati ketika travel tambahan pula apabila sedang mengandung.


Sebab itulah, untuk kandungan anak ketiga kami ini, Lisa lebih jadi berhati-hati dan sebagai salah satu usaha untuk menyelamatkan kandungan Lisa dapatkan Maternity Belt dari Mamaway. Tambahan pula, waktu mengandung ni Lisa memang kena banyak travel ke sana sini, sama ada naik flight mahupun naik kereta. Maklumlah ada setengah jalan raya tidak rata dan ia juga boleh berlaku hentakan dalam perut kita.

Bila Lisa mula pakai maternity belt dari Mamaway ini, Lisa rasa seronok sangat sebab terasa perut kita dapat support dan rasa lebih kemas apabila materialnya pun bagus. Lisa mula pakai ketika usia kandungan ni pada 17 minggu, masa itu perut masih tidak besar tapi lisa tetap pakai juga sebagai langkah keselamatan ketika naik flight dan kereta.



Setiap kali sebelum lisa drive kereta, lisa akan pastikan memakai maternity belt ini.

Apa yang membuatkan lisa suka dengan maternity belt dari mamaway ini, sebab ia mudah dipakai dan dibawa ke mana-mana sahaja. Dan ia dapat mengurangkan sakit pinggang di bahagian belakang. Mengandung kali ini, Lisa rasa sangat sakit pinggang di bahagian belakang sebab itulah Lisa memakai maternity belt ini bagi mengurangkan rasa sakit tersebut.

Jangan risau kalau anda rasa perut anda semakin membesar dengan jayanya, maternity belt ini still boleh support perut anda dan ia ada dua saiz yang boleh anda pilih mengikut ukur lilit perut dan badan anda.

Selain itu, ia juga dibuat daripada Papolis untuk hydrate kulit perut ibu mengandung yang sensitif serta mengurangkan stretch skin. Material untuk maternity belt ini sangat lembut dan sesuai dipakai terus di kulit. Tidak perlu pakai di luar baju atau seluar dalam.



Untuk pengetahuan ibu-ibu, maternity belt dari Mamaway ini telah mendapat Medical Grade Prescription product dan diiktiraf dari TGA Australia Certified (Health Safety Regulation). Bermaksud pihak medical pun bersetuju dan menyokong penggunaan meternity belt ini untuk ibu mengandung.



Untuk maklumat lanjut, anda boleh klik di link bawah ini:

Website: Mamaway

Instagram: Mamaway

Facebook: Mamaway

Lisa ada hadiah untuk pembaca setia blog Lisa iaitu Lisa nak bagi diskaun Rm25 kepada anda untuk pembelian di website Mamaway.

Syaratnya mudah sahaja:
1. Klik di link ini Mamaway
2. Minimum order Rm135 untuk menggunakan kod MAMAWAY-LISA25
3. Khas untuk new member Mamaway Website Malaysia.
4. Kod ini valid sehingga 20 Jan 2019 sahaja.

Anda juga boleh membuat pembelian di Motherhood dan pelbagai barangan dari Mamaway terdapat DI SINI


No comments:

Powered by Blogger.