Bra Sesuai Untuk Ibu Mengandung dan Menyusukan Bayi


November 12, 2018
Ramai yang mengambil ringan mengenai pemakaian bra ketika mengandung. Jika ibu-ibu perasan, saiz breast kita akan sedikit berubah ketika mengandung jika dibandingkan dengan sebelumnya. Saiz breast akan sedikit besar dan ia juga bergantung kepada kenaikan berat badan oleh si ibu. Ada yang naik mendadak dan ada juga yang naik sedikit sahaja. Mengikut pengalaman Lisa sendiri, memang lisa perasan saiz breast akan sedikit berubah maka sebagai seorang ibu kita perlu mengambil berat mengenai pemakaian bra yang sesuai ketika mengandung dan seterusnya menyusukan bayi.

Antara perkara yang perlu dititik beratkan dalam pemakaian bra yang sesuai ketika mengandung adalah jenis material bra, ukur lilit bra dan yang paling penting adalah keselesaan si ibu ketika memakai bra tersebut.



Antara beberapa brand yang lisa dah pernah cuba ketika mengandungkan anak pertama dan kedua ini, Lisa rasa bra mengandung yang sesuai dan yang selesa adalah brand dari Mamaway. 6 sebab ini kenapa Lisa sukakan brand Mamaway ini dan Lisa yakin ia juga sangat sesuai untuk ibu mengandung yang lain juga.

Seamless High stretch Weave

Bila kita mengandung ni, mesti saiz ukur lilit kita akan berubah, iaitu lebih besar dari sebelumnya. Disebabkan bra mamaway ini, boleh mengikut bentuk ukur lilit kita maka ia sangat selesa dipakai. Jika dibandingkan bra yang bukan seamless high stretch, ukur lilit badan kita akan jadi sakit dan berbekas. Ia juga boleh stretch sehingga 2-3 saiz cup. Maka jangan risau kalau saiz cup anda berubah, anda tidak perlu beli bra yang baru. Sebab itulah, ia sesuai dipakai ketika mengandung, menyusukan anak serta ketika waktu biasa.


Padding stay in the place

Ada sesetengah bra mengandung, padding selalu bergerak-gerak dan tidak terletak dengan kemasnya di dalam sarung bra. Dengan design yang sesuai, bra mamaway ini elok sahaja terletak dalam sarung dan selesa untuk dipakai. Setiap saiz bra mempunyai padding saiz yang juga berbeza membuatkan harga bra mamaway lebih berbaloi. Gambar padding seperti di bawah.



Nampak lebih kemas di bahagian tepi

Dengan design bahagian tepinya sedikit tinggi, membuatkan si pemakai lebih nampak kemas dan cantik kedudukan breast.

Durable Feeding Clips

Seperti lisa katakan di atas, bra mengandung dari mamaway ini sesuai dipakai ketika mengandung dan menyusukan anak kerana ia mempunyai feeding clips yang terletak di bahagian atas. Apabila si ibu ingin menyusukan anak, si ibu boleh buka clips di atas dan boleh terus menyusukan bayi. Ada sesetengah bra mengandung, hanya sesuai dipakai ketika mengandung sahaja tetapi bra mengandung mamaway ini boleh dipakai ketika menyusu juga,maka lebih jimat.



Stabalize and Shape

Dibahagian belakang bra mengandung dan menyusu ini, terdapat 4 rows of hook and eye supaya di belakang si pemakai nampak lebih kemas dan stabil berbanding hanya ada 2 atau 3 hook sahaja. Sejujurnya, lisa memang suka 4 rows of hook and eye, supaya ia lebih selesa dipakai di bahagian belakang.



Anugerah Bra Mengandung Paling Popular di Australia

Paling membuatkan lisa teruja dengan bra mamaway ini kerana ia mendapat anugerah bra mengandung paling popular di Australia. Bermaksud ia sangat bagus untuk ibu mengandung sehinggakan dianugerah sebagai bra mengandung paling popular di Australia. Mungkin selepas ini, ia dapat anugerah pula di Malaysia.




Untuk maklumat lanjut mengenai bra mengandung dari Mamaway, boleh klik di link bawah:

Website: Mamaway

Instagram: Mamawaymy

Facebook: Mamaway

Lisa ada hadiah untuk pembaca setia blog Lisa iaitu Lisa nak bagi diskaun Rm25 kepada anda untuk pembelian di website Mamaway.

Syaratnya mudah sahaja:
1. Klik di link ini Mamaway
2. Minimum order Rm135 untuk menggunakan kod MAMAWAY-LISA25
3. Khas untuk new member Mamaway Website Malaysia.
4. Kod ini valid sehingga 20 Jan 2019 sahaja.

Anda juga boleh lihat di website Motherhood untuk dapatkan barangan Mamaway DI SINI. 



No comments:

Powered by Blogger.