Pengalaman Turun Berat Badan Selepas Bersalin Dengan Herbalife


October 26, 2016
Assalamualaikum w.b.t

Hye mommies semua!!! Entry kali ni, Lisa nak kongsi pengalaman Lisa bagaimana turun berat badan dengan Herbalife. Ramai yang tanya Lisa macam mana boleh turun berat dengan masa yang singkat selepas bersalinkan Ameer Fareeq. Ada buat diet macam-macam tak?

Sebelum Lisa niatkan untuk turun berat badan dan mendapat berat ideal, fokus utama Lisa adalah untuk beri Fareeq fully breastfeed. Lisa tak nak, disebabkan nak kurus Lisa terpaksa kurangkan breastfeeding kepada Fareeq.

Sehari sebelum bersalin.

Bermaksud, Lisa perlukan pelan pemakanan yang betul dan sihat supaya walaupun Lisa turun berat badan tapi pada masa yang sama Lisa masih boleh bagi fully breastfeed Fareeq sehingga 2 Tahun dan nutrisi yang cukup untuk Fareeq. Alhamdulillah sangat sebab, bulan depan iaitu bulan November merupakan Hari jadi Fareeq yang ke dua tahun. Dan Fareeq masih fully breastfeed.

Walaupun tengah mengandung, still nak posing juga.

Alhamdulillah, setelah diperkenalkan Herbalife, Lisa dapat pelan pemakanan yang betul dan sihat tanpa risau kadar nutrisi dan vitamin.

Semasa tempoh berpantang, Lisa ambil shake herbalife sebanyak 2 hingga 3 kali. Teh herbalife dan aloe vera herbalife juga Lisa ambil. Supplement yang lain contohnya kalsium herbalife dan Omega 3 Herbalife Lisa ambil juga sebab orang kata, bila kita menyusukan anak, nutrient dalam badan kita banyak diserap oleh baby. So Lisa takut juga jika dalam badan kita kurang vitamin dan nutrisi, maka Lisa memang perlu ambil supplement dan makanan gantian. Alhamdulillah, setakat ni Lisa tiada masalah kesihatan atau pun cepat penat, walaupun Fareeq kuat menyusu.

Jalan-jalan.

Dari segi makanan berpantang, memang Lisa sangat disiplin ikut cara Mak Mertua dan Mak Lisa. Bagi Lisa, mereka sudah berpengalaman dalam berpantang, tak salah ikut apa yang mereka beri panduan. Cuma sarapan pagi dan minum petang Lisa ambil shake herbalife.

Nak diikutkan Lisa bukanlah terlalu strict sangat sampaikan tak makan macam-macam sebab semasa pantang Lisa ada juga makan kek. Sebab teringin sangat. Mak mertua kata, sepanjang pantang tak boleh makan telur nanti luka cepat bernanah. Dalam bahan membuat kek ada kandungan telur. So macam mana ya?
Dua bulan selepas bersalin


Ha.... mengikut kata Mak Mertua Lisa, boleh makan kek tapi jangan banyak. Heheheh...

Dari segi senaman, sepanjang 3 bulan pertama bersalin, Lisa memang tak lakukan sebarang aktiviti senaman pun, tapi alhamdulillah jumlah berat badan Lisa turun sepanjang 3 bulan adalah 17kg.



Total Turun berat badan selepas bersalin dengan herbalife adalah 20kg.

Di sini, Lisa akan kongsi bagaimana untuk turun berat badan selepas bersalin dengan Herbalife. Sebagai seorang coach Herbalife, Lisa akan memberi panduan kepada korang yang nak turun berat badan selepas bersalin dengan herbalife. Semoga ia bermanfaat untuk korang.


Anda mungkin berminat dengan artikel ini:  Produk Herbalife untuk Turun Berat Badan



TIPS TURUN BERAT BADAN SELEPAS BERSALIN DENGAN HERBALIFE



1)Anda perlu tahu berapa berat badan anda perlu turun supaya mendapatkan kembali berat ideal.

Sangat penting untuk anda tahu tentang berapa berat badan yang anda ingin turunkan. Contohnya anda perlu turun dalam 15kg. Maka, untuk program herbalife turun berat badan average anda perlukan 3 hingga 4 bulan, dan ia mengikut kseriusan anda. Apabila anda sudah ada matlamat, maka cara untuk turun berat badan lebih mudah.

2)Ketahui Pengambilan Kalori bagi ibu menyusu dan nak kurus.

Pengambilan kalori bagi ibu yang menyusu tapi pada masa yang sama nak kurus adalah average 1300 kalori sehingga 1700 kalori. Maka, anda perlu makan makanan yang mengandungi kalori bawah pada kemampuan kalori badan anda mampu terbakar. 

Contohnya, pengambilan kalori anda adalah 1300 kalori. Maka makanan harian anda ,jumlahnya adalah bawah 1300 kalori tetapi jika anda ambil lebih daripada 1300 kalori maka anda akan berpeluang untuk naikkan berat badan.

3)Ketahui kalori makanan.

Jika anda sedang berpantang, jangan risau kebanyakan makanan yang berpantang adalah rendah kalori contohnya sup sayur,sup ikan, makanan singgang. Namun begitu, selepas tamat berpantang anda juga perlu kawal pemakanan anda kerana masa inilah ramai wanita kecundang untuk menurunkan berat badan. Sebab itulah, dengan pengambilan shake herbalife yang hanya 100 hingga 150 kalori sahaja mampu membantu anda untuk turun berat badan secara selamat. Anda tidak perlu risau kerana dengan satu hidangan shake herbalife, anda akan kenyang. 

4) Minum air lebih 3Litre Sehari.

Anda perlu minum air 3 Litre sehari. Anda juga boleh buat 1 litre air kosong, 1 litre teh herbalife(suam) dan 1 litre air aloe vera herbalife. Teh herbalife membantu anda memberi tenaga, kerana semasa anda selepas bersalin anda pasti rasa cepat penat untuk mengisahkan anak-anak. Ia juga mengandungi anti-oksida serta bantu anda bakar lemak. Air aloe vera herbalife pula membantu anda untuk melegakan perut dan membantu melancarkan pencernaan.

5)Buat Meal Plan anda 

Jika anda tidak tahu pelan pemakanan bagi ibu menyusu, anda boleh rujuk kepada coach herbalife anda dan jika anda masih tidak ada coach herbalife anda boleh rujuk kepada Lisa. Contoh pelan pemakanan untuk ibu menyusu dan nak kurus.

Pagi: Shake Herbalife
10.30pagi: Snacking
Tengahari: Regular Meal
4 Petang : Snacking
6.30 Petang: Makan malam
8-9 Malam: Shake Herbalife 

*Pelan pemakan ini bergantung kepada keperluan badan anda. Boleh diubah. Ini adalah cadangan semata-mata.

6)Senaman.

Senaman boleh dilakukan selepas 3bulan anda bersalin. Lakukan senaman ringan terlebih dahulu supaya sistem peranakan anda dalam keadaan yang sihat.

Anda mungkin berminat dengan artikel ini: Program Turun Berat Badan


******JIKA ANDA SUDAH MEMPUNYAI COACH HERBALIFE, SILA RUJUK KEPADA COACH ANDA. TETAPI JIKA ANDA MASIH TIADA COACH HERBALIFE DAN MAHU BERMULA PROGRAM HERBALIFE BOLEH HUBUNGI COACH LISA.


Kelebihan KURUS DENGAN HERBALIFE SELEPAS BERSALIN.



Kelebihan 1: Produk Herbalife penuh nutrisi dan vitamin

Shake herbalife bukanlah ubat kurus tetapi ia memenuhi keperluan nutrisi untuk semua ibu-ibu. Dan ia mempunyai 6 perisa yang sedap dan mudah disediakan. 

Kelebihan 2: Tidak perlu untuk pening kira kalori

Shake herbalife mempunyai rendah kalori tetapi mengenyangkan. Maka anda tidak perlu susah untuk mengira kalori anda tidak pening untuk memilih makanan yang di luar sana.

Kelebihan 3: Tinggi sumber protin tumbuhan.

Untuk ibu-ibu yang menyusu anda memang perlu mempunyai pemakanan yang tinggi sumber protin supaya bekalan susu bertambah. Maka dengan adanya shake herbalife membantu anda untuk membekalkan sumber protin. Dan pada masa yang sama boleh shaping kan badan.

Kelebihan 4: Boleh makan nasi.

Apabila anda ingin turun berat badan selepas bersalin dengan herbalife, anda akan lebih digalakkan untuk memakan nasi. 













Nak kurus selepas bersalin dengan Herbalife?
Boleh hubungi

COACH LISA 012-9232202
FB PAGE: Lisa shares
IG: getfit_coachlisa






Disclaimer to avoid confusion:
*Consumers who use Herbalife Formula 1 twice per day as part of a healthy lifestyle can generally expect to lose around 0.5 to 1 pound per week. Participants in a 12-week, single-blind, study used Formula 1 twice per day (once as a meal and once as a snack) with a reduced calorie diet and a goal of 30 minutes of exercise per day. Participants followed either a high protein diet or a standard protein diet. Participants in both groups lost about 8.5 pounds. 

*Product result is not typical. Individual result may vary.
*All statements in this blog have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 
*This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. 



No comments:

Powered by Blogger.