Cara mudah nak tahu jenis kulit wajah


May 14, 2015
Assalamualaikum w.b.t

Golongan wanita mesti suka dengan tajuk tentang muka ni kan, almaklum ada setengah kata ini aset utama kita. Ada juga yang cakap antara badan dan muka mana nak nampak lebih cantik terdahulu dan kebanyakannya akan beri respond biar muka cantik, bab badan yang tu perkara kedua. Hak individu masing masing berbeza. Tapi kali ni, aku just nak share dengan korang macam mana cara mudah nak tahu jenis kulit kita ni apa. Penting sangat untuk kita tahu supaya nanti bila nak beli produk kecantikan mudah untuk kita pilih, jangan salah beli ye nanti kasihan dengan kulit kita. Ilmu yang aku ada ni pun hasil dari tunjuk ajar orang yang dah lama dalam bidang kecantikan serta doctor2 dari luarnegara.

Kulit berminyak.
 Kalau korang ada jerawat, bermaksud kulit korang tu jenis berminyak. ataupun cuba letak jari anda pada kening, hidung dan dagu. korang maybe akan rasa berminyak atau sedikit lembap.

Kulit kering
Normally orang yang kulit kering ni akan ada jeragat di pipi atau di dahi. Kulit korang akan cepat rasa tegang.

Kombinasi kulit.
kebanyakan wanita asia mempunyai jenis kombinasi kulit, iaitu dibahagian T zone adalah berminyak dan slebihnya adalah kering. Sebab tu ada wajah yang jerawat dan jeragat pun ada.

Apabila kita sudah tahu jenis kulit wajah kita, baru lah kita boleh pilih product apa yang sesuai. Pastikan product tersebut ada 3 ciri ini :
-Parabane free
-sulfate free
-Dhermatology tested

Sangat penting untuk 3 ciri-ciri ni, sebabnya untuk masa hadapan kita. Contohnya artikel ni


Sebab itulah, aku pilih herbalife skin sebagai product kecantikan kulit. Aku tertarik dengan 3 ciri-ciri ni yang ada pada herbalife skin. Bila first time pakai terus jatuh cinta dah.























Beskan bila dapat result muka macam mereka. Jika korang nak jadi macam dorang pun boleh hanya contact aku 0193749822 untuk dapatkan first trial untuk skin product dari herbalife. 



No comments:

Powered by Blogger.