Cabaran 60 Hari Turun Berat

Assalamualaikum w.b.t


Pagi semalam timbang berat, mak ai....mata jadi juling jap... inilah berat aku sebelum aku ambil shake herbalife iaitu 57kg. Body fat 34%. Semangat nak turun berat badan amatlah membuak-buak, tambahan pula bila tengok Scha awal, che ta , fasha sandha semua badan gorgeous beb lepas deliver baby. Aku nak jadi macam dorang juga. Hehehe... retis sangat.

Maka dengan ini bermula lah, perjalanan aku untuk turun berat. Target aku adalah 7-8kg turun dalam masa 60 hari. InsyaALLAH semoga segala usaha ku ini diberkati. Dengan niat kena betul okeh. Turun berat atau nak badan cantik bukan untuk show off kat orang tapi kerana ALLLAH, sebab badan ni amanah yang ALLAH bagi untuk kita jaga dengan baik, niat kedua,untuk suami dan niat yang ketiga kerana nak sihat,supaya bila tua nanti tak da masalah kesihatan.

Aku terasa sangat sihat itu mmg mahal. HEALTH IS WEALTH. Mana taknya, 2 bulan aku terdampar kat rumah menanggung sakit sebelum deliver baby Fareeq. Sakit orang pregnant. Kaki susah nak gerak, sampaikan husband terpaksa papah. Alhamdulillah, dapat melalui saat-saat tersebut dengan baik.

Makanan yang aku makan untuk turun berat adalah versi ibu yang breastfeed ye. To all anak dara sekalian yang nak turun berat ikut cara akak nih pun boleh,cuma lalu atau tak ye. Hehehe


Hari Pertama

Pagi- Shake Herbalife,aloe vera herbalife

Tengahari- Ikan dowry grilled, nasi 2 senduk, sayur kobis and carrot masak air
(mak aku cakap slowly nak makan macam-macam atau yang pedas, sebab nanti effect kat baby,so aku pun still guna cara makan berpantang tapi ada juga tambah serbuk oregano kat grill ikan tu)
Tea mix Herbalife, buat suam2 1 litre

Dowry grilled



Sayur kobis dan carrot masak air


Petang-Minum air 1 litre dan roti sekeping

Malam- shake herbalife




Seminggu sebelum aku deliver. Berat 68kg ni.


Selepas berpantang, berat mencecah 57kg.



Ahli Bebas Herbalife & Jurulatih Kesihatan Anda
Lisa 019-3749822
Amer 013-9152257




No comments:

Post a Comment